Γιατί το Μετρό στην Ελλάδα ΔΕΝ θεωρείται Καταφύγιο

Το Ελληνικό μετρό παρόλο που αποτελεί το βασικό μεταφορικό μέσο του πληθυσμού, εάν και θα έπρεπε δεν έχει καμία σχέση με καταφύγιο έκτακτης ανάγκης, λανθασμένα έχει περάσει η άποψη στο μεγαλύτερο μέρος τις κοινωνίας ότι σε μεγάλες κρίσεις, χιλιάδες θα είναι οι πολίτες που θα βρουν ασφαλή καταφύγιο εντός του μετρό στην πόλη των Αθηνών.
Το μετρό δεν υφίσταται ως καταφύγιο έκτακτης ανάγκης. Υπάρχουν ορισμένοι βασικοί λόγοι που καθιστούν το μετρό ανεπαρκές για την αντιμετώπιση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης.
Οι εικόνες σταθμών του μετρό που έχουν κατασκευαστεί με στρατιωτικές προδιαγραφές και λειτουργούν ταυτόχρονα αν και εφόσον χρειαστεί και ως καταφύγια έρχονται από πολύ μακρινές χώρες που έχουν μεριμνήσει για την λειτουργία και συντήρηση σταθμών - καταφυγίων.

Παρακάτω παραθέτουμε τους 3 βασικούς λόγους που το μετρό στην Ελλάδα ΔΕΝ έχει υφίσταται ως καταφύγιο :
Υποδομές - Προδιαγραφές Καταφυγίου : 

Το μετρό σχεδιάστηκε για την αποτελεσματική μεταφορά επιβατών μεταξύ διαφόρων περιοχών της πόλης. Δεν διαθέτει τις προδιαγραφές ώστε να χαρακτηριστεί καταφύγιο, δεν υπάρχει επαρκής χωρητικότητα για τον αριθμό των ατόμων που θα φιλοξενηθούν εάν χρειαστεί, 
δεν υπάρχει σύστημα νερού και υγιεινών χώρων δεν υπάρχουν επαρκείς χώροι αποθήκευσης εξοπλισμού ή τροφίμων, ούτε επαρκής προμήθεια νερού για μεγάλο χρονικό διάστημα, δεν υπάρχουν ιατρεία ούτε εξεταστήρια ούτε εξειδικευμένος εξοπλισμός. 
Όσο αφορά την προμήθεια ενέργειας  σε περίπτωση που σταματήσει η ηλεκτροδότηση του μετρό οι γεννήτριες που διαθέτει θα καλύπτουν μόνο τις βασικές ανάγκες και λειτουργίες του. 
Τέλος δεν υπάρχουν κατάλληλοι χώροι για ύπνο και ξεκούραση που είναι απαραίτητοι για την παραμονή σε καταφύγιο.
Σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης που απαιτεί μακροχρόνια παραμονή, η ανεπάρκεια τέτοιων αποθεμάτων και εξοπλισμών μπορεί να είναι επικίνδυνη για την υγεία και την ασφάλεια των επιβατών.
Ωράριο λειτουργίας - Μη εξειδικευμένο προσωπικό :

Το μετρό της Αθήνας δεν διαθέτει εξειδικευμένο προσωπικό για καταστάσεις έκτακτης ανάγκης. 
Σε περίπτωση κρίσεων, το προσωπικό του μετρό πρέπει να ακολουθεί συγκεκριμένα πρωτόκολλα ασφαλείας και να ενεργεί σύμφωνα με τις κατευθυντήριες γραμμές που έχουν καθοριστεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες και οργανισμούς της πόλης, όπως η πυροσβεστική, η αστυνομία και άλλες σχετικές αρχές που είναι υπεύθυνες για την αντιμετώπιση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης. 
Σε περιπτώσεις έκτακτων αναγκών, το μετρό μπορεί να διακόψει τη λειτουργία του πλήρως ή να παραμείνει ανοιχτό σε ορισμένους σταθμούς,
το ωράριο λειτουργίας μπορεί να τροποποιηθεί ή να περιοριστεί κατά τη διάρκεια έκτακτων καταστάσεων, ενώ τις βραδινές ώρες που παραμένει κλειστό ο κόσμος δεν θα μπορέσει να εισέλθει στους σταθμούς του μετρό για να προστατευτεί σε περίπτωση ανάγκης,
δεν θα υπάρχει δυνατότητα πρόσβασης στις σήραγγες και τις πλατφόρμες των σταθμών.
Εξωτερικές προκλήσεις: 
Η πολυσύχναστη πόλη της Αθήνας καθημερινά αντιμετωπίζει ποικίλα προβλήματα όπως οδική συμφόρηση και μποτιλιαρίσματα χιλιομέτρων, πολύ υψηλές θερμοκρασίες και ακραία καιρικά φαινόμενα. Αυτά τα προβλήματα μπορούν να δυσχεράνουν την πρόσβαση στα σταθμούς του μετρό.
Ειδικότερα σε περιόδους έκτακτης ανάγκης που πολύ πιθανόν να μη λειτουργούν οι σηματοδότες και σε σοβαρές κρίσης να επικρατεί μέχρι και χάος στους δρόμους Η πρόσβαση στο σταθμό στο μετρό θα είναι σχεδόν αδύνατη.

Παρότι το μετρό της Αθήνας αποτελεί απαραίτητο μέσο μεταφοράς για την καθημερινή ζωή των πολιτών, η έλλειψη κατάλληλων υποδομών και προμηθειών το αποκλείει από τον ρόλο του καταφυγίου έκτακτης ανάγκης. Επομένως, απαιτούνται άλλες λύσεις και προετοιμασία για την αντιμετώπιση εκτάκτων καταστάσεων που θα προστατεύσουν την ασφάλεια και την ευεξία του κοινού.
www.TrueTactical.gr

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια